Používá technologii služby Blogger.

Tipy, jak na plánování času


Pokud jste četli můj článek o skvělých diářích na rok 2017, které jsem objevila, tak víte, že jednou z důležitých věcí při plánování času je diář. Pokud máte dobrý diář, máte část práce za sebou. Teď je ale třeba ho správně využít, tak aby vám co nejvíce pomohl se všemi vašimi povinnostmi a úkoly. V tomto článku vám předám nějaké tipy, podle kterých sama plánuji, a které prostě fungují!



Time management v praxi

Začneme asi samotným rozplánováním všech vašich aktivit na měsíc, týden a den. To znamená, že si vezměte váš diář (nebo třeba i papír nebo zápisník) a pokud tam máte dost místa, třeba na poznámky, tak si napište takový váš to-do list. Nejprve začněte vždy to-do listem na celý nadcházející měsíc.Tam si poznačte větší i menší úkoly, které vás čekají. Potom si dělejte týdenníto-do list, do kterého si ty velké úkoly rozplánujte na menší části a v denníchto-do listech už se zaměřte na konkrétní kroky k vašemu cíli.

Tento postup si dělejte pravidelně každý měsíc a uvidíte, že tak budete mnohem efektivnější a budete se třeba i k vašim ročním plánům posunovat mnohem rychleji! A hlavně jej dělejte dostatečně dopředu, ať máte jasno v tom, na co se připravit další měsíc.

Důležité také je si při plánování ať už na jakkoli dlouhou dobu, stanovit priority. To vám pomůže hlavně, pokud máte hodně plánů, abyste si toho nenaplánovali až moc a potom byste buď nestíhali, nebo byste se zbytečně přetěžovali. Takže další tip zní – plánujte realisticky. Ani moc ani málo aktivit, prostě tak akorát.


S tím souvisí další bod, kterým je odpočinek. Možná byste to v tomhle článku nečekali, ale i to je důležitou součástí toho být produktivní. Pokud se vyčerpáte, nebudete schopni dělat vůbec nic. A to přece nechcete, že? Říká se, že odpočinek by se měl plánovat jako první. Alespoň jeden den v týdnu si vyhraďte na odpočinek. Když budete odpočatí a načerpáte síly na další práci, uvidíte, že vám vše půjde mnohem lépe.

Když už tedy máte vaše měsíční, týdenní a denní plány, tak určitě začněte tím nejdůležitějším.Co je ten nejdůležitější úkol na tento měsíc, týden a den? Až tohle uděláte, můžete se přesunout na ty další.

A když se už pustíte do plnění úkolů, soustřeďte se jen na ně. Vypněte mobil, televizi, zavřete na počítači všechny okýnka, která teď nepotřebujete nutně k práci a najděte si někde koutek, ve kterém vás nikdo nebude rušit – podle toho, co je to za práci.

Vždy se zaměřte na jednu věc. Pokud máte například na daný den více důležitých úkolů, nesnažte se je dělat všechny najednou. Nepřeskakujte od jednoho k druhému a zaměřte pozornost vždy jen na jeden a jakmile ho dokončíte můžete se přesunout k dalšímu. Protože pokud budete dělat několik věcí zaráz, tak nakonec nedokončíte ani jednu.


A pokud toho budete mít opravdu hodně, nebojte se požádat o pomoc. Někteří lidé s tím totiž mají občas problém a myslí si, že musí vše zvládnout sami. Ale nemusí. Někdo z vašeho okolí může umět nějaku věc lépe a možná i rychleji, než vy a určitě taky rádi pomůžou. Takže pokud víte o někom, kdo by vám mohl s danou věcí pomoci, tak se nebojte a jděte za ním.

A úplně poslední tip, který vám dnes předám je jednoduchý, ale funkční. Je to stejné jako s nástěnkou snů, pokud si ji děláte – mějte vaše úkoly vždy na očích. Dejte si je třeba na nějaké hodně viditelné místo – na nástěnku, na obrazovku počítače, (pokud si píšete vaše úkoly třeba do wordu, atd…) Hodně vám pomůže, když uvidíte vše, co potřebujete udělat, protože vaše mysl se na tyto úkoly bude více soustředit a na nic nezapomenete.

To jsou tedy všechny mé tipy k efektivnímu plánování. Věřím, že jsem vám alespoň trochu tímto článkem pomohla a že vás bude plánování bavit.

A pokud máte i vy nějaké tipy na plánování času, tak určitě napište do komentářů. 
Těším se, Sabča ♥

Žádné komentáře